Om støtteordningen
Med piggdekk kan du sykle trygt vinteren gjennom. Søk om støtte nå, og få dekket inntil 50 prosent av kostnadene til piggdekk og skifte av dekk. Maksimalt støttebeløp er 1000 kroner, og du kan kun søke om ett tilsagn.
NB! Det gis et begrenset antall tilsagn!
Inntil 50 prosent av kostnadene til piggdekk og skifte av dekk støttes. Maksimalt støttebeløp er 1000 kroner. Det gis kun ett tilsagn per søker.
Alle med bostedsadresse i Oslo kan søke om støtte. Man kan kun søke om støtte på vegne av seg selv.
Logg inn med Min ID eller Bank-ID for å søke om støtte. Du får bekreftelse på e-post når tilsagnet er innvilget.
Når du har kjøpt piggdekk klikker du på lenken i tilsagnsbrevet ditt for å sende inn ferdigmelding. Husk å laste opp kvittering.
Støtten utbetales til bankkontoen som er registrert på din kundeprofil hos Oslo kommune. Se hvordan du registrerer kontonummeret ditt hos Oslo kommune under “Registrering av kontonummer”.
Vi forventer å få mange søknader på ordningen. Det kan derfor ta litt lengre tid enn normalt før nettsiden og søknadsskjemaet lastes ferdig i nettleseren din. Hvis du ikke kommer inn, anbefaler vi å forsøke igjen etter en time.
I utgangspunktet skal du få svar på søknaden din i løpet av få minutter. På grunn av stor pågang, kan det hende enkelte opplever at det tar lengre tid å få svar på søknaden. Hvis det har gått mer enn 24 timer siden du sendte inn søknaden og du ikke har fått svar, kan du ta kontakt med oss på e-post eller telefon.
Søknadsfrist er 15. februar. Ferdigmelding må være innsendt senest 28. februar for at støtte skal utbetales.
Støtten kan ikke utbetales dersom du ikke har registrert et kontonummer på kundeprofilen din hos Oslo kommune.
For å motta tilskudd ber vi om at du kontrollerer at et kontonummer er registrert på kundeprofilen din, eller registrerer et kontonummer dersom det mangler:
https://tjenester.oslo.kommune.no/ekstern/minside/innlogget/kontonummer
Merk at du må selv eie kontonummeret du registrerer for at støtten utbetales.
Vi får for tiden mange henvendelser på telefon. Dette fører til at det kan være vanskelig å komme gjennom på telefonnummeret vårt. Har du spørsmål om ordningen, anbefaler vi at du tar kontakt over e-post. Vi vil normalt svare på henvendelser innen 1 virkedag.
Telefon: 22 92 14 00 (tir, ons og fre kl.10:00-11:00 og 12:00 - 13:00) E-post: fondet@kli.oslo.kommune.no